ملاقات رئیس کل دادگستری استان فارس با بیش از ۶ هزار نفر از مراجعان در سال ۱۴۰۱ / انجام ۲۵۶ هزار ملاقات عمومی در ۴۹ حوزه قضایی استان در سال گذشته  

9:26 - 24 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۴۵۵۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
ملاقات رئیس کل دادگستری استان فارس با بیش از ۶ هزار نفر از مراجعان در سال ۱۴۰۱ / انجام ۲۵۶ هزار ملاقات عمومی در ۴۹ حوزه قضایی استان در سال گذشته  
رئیس کل دادگستری استان فارس با  ۶ هزار ۶۷۰ نفر از مراجعان ملاقات چهره به چهره برگزار و مشکلات قضایی  آنان را پیگیری کرد.

خبرگزاری میزان -  در قالب ۴۳ دیدار عمومی برنامه ریزی شده در سال گذشته حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با  ۶ هزار ۶۷۰ نفر از مراجعان ملاقات چهره به چهره برگزار و مشکلات قضایی  آنان را پیگیری کرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه در سال گذشته بیش از هر زمان دیگری به حذف تشریفات در ملاقات‌های مردم با مسئولان قضایی توجه شده است گفت: علاوه بر برگزاری ملاقات‌های عمومی در محل دادگستری حضور سرزده در اماکن عمومی، مذهبی و مساجد به ویژه مصلی نماز جمعه در دستور کار قرار داشت و این روند در سال پیش رو نیز ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی حضور بی واسطه در میان مردم را تقویت کننده اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی قوه قضائیه خواند و تصریح کرد: برنامه‌های دیدار مردمی مسئولان قضایی در راستای اجرای سند تحول قضایی و سیاست‌های کلان قوه قضاییه، تکریم و احترام ارباب رجوع و حفظ حقوق شهروندی مراجعان ادامه می‌یابد.

 رئیس کل دادگستری استان فارس از ایجاد سازو کار نظارتی در جهت کیفیت سنجی ملاقات‌های عمومی در سراسر استان خبر داد و بیان کرد: حوزه ریاست دادگستری استان ضمن تماس‌های تصادفی با مراجعان، اجرای دستورات صادره در راستای حل مشکلات قضایی مراجعان را بررسی و نتیجه را ثبت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه گزارشات تجمعی از ملاقات‌های عمومی مسئولان استان شامل معاونین رئیس کل دادگستری استان، دادستان عمومی و  انقلاب مرکز استان، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز و روسا و دادستان‌های ۴۹ حوزه استان قضایی حاکی از دیدار‌های چهره به چهره با بیش از ۲۵۶ هزار نفر از مراجعه کنندگان در استان است گفت: طی دستور العمل‌های ابلاغی به حوزه‌های قضایی تلاش کرده ایم بخش عمده‌ای مشکلات مراجعان در شهرستان پیگیری و حل و فصل شود.

وی رویکرد مدیریت استان در این حوزه در سال جدید را تقویت ارتباطات الکترونیکی از طریق سامانه‌های تعریف شده خواند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *